דף הבית פורום חדשות מערכת מידע לוח דרושים צור קשר

Diagnodent

2.0/5 (דירוגים 104)

חידוש מדהים ברפואת שיניים מניעתית- Diagnodent

חברת KaVo מגרמניה פיתחה לאחרונה מכשיר לייזר לזיהוי מוקדם של עששת בשיניים. המכשיר מאבחן עששת על ידי כושרו להבחין בהבדל בין החזר האור מריקמת שן בריאה לחולה. ההבדל מתורגם לערכים מספריים המוצגים על הצג ונותנים הערכה של עומק התהליך העששתי ומיקומו. אבחון מוקדם של עששת מאפשר לבצע טיפול מניעתי עם חדירה מינימלית לחומר השן ,בחלק מהמקרים אף ללא הרדמה וללא כאב, ועל ידי כך להביא לתיקון מונע שהוא עדיף על שחזור גדול המחייב שימוש בחומרים מתכתיים או שחזורים מעבדתיים יקרים. שחזור קטן ואסטטי עדיף כמובן על שחזור גדול ומסכן פחות את חיות השן ומונע את הצורך בטיפול שורש. השיטה המקובלת כיום לאבחון עששת מתבססת על צילומי רנטגן ובדיקה קלינית העושה שימוש במחדר איתו מגששים לתוך החריצים והחרירים ובאם הוא נתקע בחריץ אזי קובעים כי יש חור. קוטר קצה חד של מחדר הוא 0.1 מ"מ, גודל החיידקים שגורמים לעששת הוא בסביבות 5 מיקרון כך שהמכשיר עשוי לפספס שביל כניסה אפשרי לחיידקים די בקלות. צילומי הרנטגן מאבחנים עששת בשלב יותר מתקדם ואז כבר מתחייב שחזור נרחב יותר של חומר השן, בנוסף נחשף המצולם לקרינת רנטגן הנושאת בחובה סכנות לבריאות הרקמות הנחשפות.

לסיכום דיאגנודנט משפר את אפשרויות הגילוי לעששת התחלתית ומאפשר לטפל מוקדם ללא כאב ואף לעיתים ללא הרדמה. המכשיר אף מונע בחלק גדול מהמקרים את הצורך בצילומי רנטגן. זמן הטיפול הנדרש לשחזורים קטנים הוא קצר יותר ומאידך עמידותם היא גבוהה יותר לאורך זמן.

טוב להקדים סתימה לחור ולטיפול שורש

דר.מישל פרץ דוידי